ΔΙΑΠΙΣΤΩΝΕΙΣ ΟΤΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΧΑΡΟΥΜΕΝΟ ΚΑΙ Η ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΟΥ ΣΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΖΕΙ;
. Χρειάζεται ως γονιός να γνωρίζεις ότι η εφηβεία είναι ένα σημαντικό κεφάλαιο κι αυτό γιατί αποτελεί μια μεταβατική περίοδο στη ζωή του ανθρώπου. Είναι η φάση της ζωής κατά την οποία πραγματοποιείται το πέρασμα του ατόμου από τον κόσμο του παιδιού ( με την ανεμελιά και την πλήρη εξάρτηση ) στον κόσμο του ενηλίκου ( με την υπευθυνότητα και την αυτονομία ). Προκειμένου να γίνει αυτό το πέρασμα, ο έφηβος χρειάζεται να αναδιοργανώσει την προσωπικότητά του. Σαν συνέπεια αλλάζουν οι σχέσεις του τόσο με σας, όσο και με τον εαυτό του. |
![]() |
![]() |
Το πιο σημαντικό είναι ότι σε αυτή τη φάση, ο έφηβος διαμορφώνει την ταυτότητα του. Δίνει απαντήσεις σε υπαρξιακά ζητήματα που αφορούν το προσωπικό νόημα της ζωής του. Παρατηρείτε ως γονείς ότι συχνά διακατέχεται από συναισθήματα θυμού, άγχους, ευερεθιστότητας, ανασφάλειας, έντονης θλίψης. Ένα ασφαλές περιβάλλον φροντίδας και αποδοχής είναι προαπαιτούμενα για την ομαλή μετάβαση του στην ενηλικίωση. Οι γονείς δεν μπορείτε να προστατέψετε και να καθοδηγήσετε τα παιδιά σας, χωρίς να ασκήσετε κάποιο έλεγχο και να βάλετε όρια. Οι έφηβοι πάλι δε μπορούν να μεγαλώσουν και να αυτονομηθούν , χωρίς να σας απορρίψουν και να σας αμφισβητήσουν. Πολλές φορές λοιπόν οι σχέσεις σας μαζί του μπορεί να είναι έντονα συγκρουσιακές, παρόλο που μπορεί να κάνετε πολλές προσπάθειες για να βρείτε ένα κώδικα επικοινωνίας, ένα τρόπο σύνδεσης με το παιδί σας. Συχνά, αυτές οι προσπάθειες δεν αποδίδουν και το παιδί συνεχίζει να μην είναι χαρούμενο, να μην απολαμβάνει τις παρέες του, ή/και να μην ασχολείται με το σχολείο και τις δραστηριότητές του. |
Αν λοιπόν το παιδί σας αντιμετωπίζει θέματα όπως:
|
. . |
ΕΙΝΑΙ Η ΩΡΑ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΤΕ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΑΣ ΜΕ ΕΝΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ!
![]() |
. Η προσωπική ενδυνάμωση, η ενίσχυση της αυτό-εκτίμησης του εφήβου και η προώθηση μιας υγιούς, λειτουργικής σχέσης με τους γονείς, συνιστούν τους βασικούς στόχους της θεραπευτικής μας προσέγγισης. Μέσα από την θεραπευτική διεργασία, ο έφηβος θα καλλιεργήσει δεξιότητες που θα αξιοποιήσει στις συνεχείς προκλήσεις της ζωής του στο μέλλον.
|