Η συμβουλευτική επαγγελματικού προσανατολισμού βοηθά τον έφηβο ( αλλά και τον ενήλικα ) να συνειδητοποιήσει τις ικανότητες, τις δεξιότητές του καθώς και τα επαγγελματικά του ενδιαφέροντα.
![]() |
. Όμως ο επαγγελματικός προσανατολισμός δεν περιορίζεται στα ψυχομετρικά τεστ. Αυτά εντάσσονται συμπληρωματικά μια και προσφέρουν χρήσιμες πληροφορίες για τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του ατόμου, τα ενδιαφέροντα, τις ικανότητες, τις κλίσεις, τις δεξιότητες του… ΚΥΡΙΩΣ όμως δίνουν το έναυσμα για συμβουλευτική παρέμβαση, η οποία σε συνδυασμό με την έγκυρη πληροφόρηση, θα βοηθήσει με ασφάλεια στην κατάλληλη επιλογή σπουδών και σταδιοδρομίας. |
Ωστόσο για μένα η συμβουλευτική στον επαγγελματικό προσανατολισμό είναι κάτι πολύ περισσότερο…
Ως συστημική ψυχοθεραπεύτρια θεωρώ ότι είναι σημαντικό να χτιστεί μια σχέση εμπιστοσύνης με το μαθητή και τους γονείς του, που να δίνει χώρο να ακουστούν οι δυσκολίες , οι αλήθειες, οι προβληματισμοί με ανοιχτότητα, χωρίς ίχνος κριτικής διάθεσης και με στόχο το να καταλάβουμε καλύτερα τις ανάγκες του μαθητή. Ταυτόχρονα οι γονείς χρειάζεται να ενδυναμωθούν στον πραγματικά δύσκολο ρόλο τους. Έχουν λοιπόν την δυνατότητα, στα πλαίσια συναντήσεων, να συζητήσουν θέματα που αφορούν την επικοινωνία με τον έφηβό τους, τη διαχείριση τόσο του δικού τους άγχους όσο και του παιδιού, τις συγκρούσεις που προκύπτουν συχνά λόγω της πίεσης και της αγωνίας που υπάρχει κλπ. Βασικός στόχος είναι, αξιοποιώντας τις αρχές της συστημικής θεωρίας και της θετικής ψυχολογίας, ο έφηβος/ μαθητής να ενδυναμωθεί στο να κατακτήσει το στόχο του, έχοντας μια ενεργητική συμμετοχή στην όλη διαδικασία. |
![]() |
«Ο επαγγελματικός προσανατολισμός δεν σταματά στο να ανακαλύψω που είμαι καλός και σε τι τα καταφέρνω…. Είναι ένα ολόκληρο ταξίδι που για να φτάσω στον προορισμό μου, χρειάζεται να έχω συνοδοιπόρους τους γονείς αλλά και ανθρώπους που μπορούν να με βοηθήσουν σε μια θαλασσοταραχή…»